Eyebrow Text Here
Praktisk info
Her finner du praktisk informasjon som er viktig for deg før du skal på AquaLAN.

Generell praktisk info
Her svarer vi på de mest stilte spørsmålene for Aqualan.
Aldersgrense, maks deltagere
Aldersgrense: Du må ha fylt - eller fylle - 11 år i løpet av 2025 for å delta. Dette følger Aquaramas regler for å bade alene.
Maks deltakere: Det er plass til maks 496 deltakere på AquaLAN 2025 – førstemann til mølla!
Dato for event og klokkeslett for innslipp
AquaLAN 2025 starter mandag, 16. februar.
Dørene åpner kl. 09:00. Vi anbefaler at du setter av god tid for å rigge deg til og bli kjent med området før moroa starter. Se hele programmet her. (Linkes til programside)
Arrangementet avsluttes onsdag, 18.februar kl. 15:00. Les mer om henting og pålessing av utstyr her. (Linkes til av- og pålessing).
Foto- og videopptak
Ved å kjøpe billett til AquaLAN samtykker du i at det kan tas foto- og videoopptak under arrangementet. Opptakene kan brukes av Aquarama og AquaLAN i markedsføring, både digitalt og trykt, uten ytterligere godkjenning eller kompensasjon.
Besøk av foresatte
Foreldre og foresatte er hjertelig velkommen innom under arrangementet. Ta kontakt med crewet ved inngangen, så hjelper vi deg inn for et kort besøk.
Vi oppfordrer også foreldre til å følge med på info i forkant, og holde seg oppdatert på våre nettsider.
Mat og drikke
Det vil være mulighet for å kjøpe mat og drikke i hallen gjennom hele LANet, dersom du ikke allerede har kjøpt dette via din billett. Vi har et variert utvalg av både varm og kald mat, snacks og drikke.
Egne medbrakte matvarer er tillatt, men det er ikke tilgang til kjøleskap eller mulighet for matlaging. Det vil være en stasjon hvor du har mulighet til oppvarming av mat i mikrobølgeovn og vannkoker.
Husk: Nok vann = bedre gaming. Ta gjerne med en vannflaske du kan fylle underveis!
Hva bør man ha med seg
Vi anbefaler at du pakker smart! Tamed deg det du trenger for å game, sove og ha det bra i tre dager.
En detaljert pakkelistefinner du her: Se pakkeliste
Overnatting
Det vil være mulig for overnatting på stedet, i designerte rom. Disse vil til enhver tid være bemannet. For soveplasser opererer vi med førstemann-til-mølla prinsippet, hvor de 200 første billettene vil få mulighet til å reservere en unik og fast soveplass på messaninen i badeland. X antall plasser vil være tilgjengelig for drop-in, i andre rom tilknyttet hallen.
Det vil være en egen garderobe-ordning i ett av rommene tilknyttet hallen, hvor du kan oppbevare sovesakene dine til enhver tid.
Sovepose, liggeunderlag og evt. sovemaske/ørepropper anbefales!
For de som måtte ønske overnatting på hotell, tilbyr vår vegg-i-vegg nabo, Scandic Hotel Bystranda, en rabattert pris på overnatting. Dette bookes her (link), og rabattkoden er XXXX.
Av- og pålessing
Av- og pålessing skjer i Østre Strandgate, rett ved siden av Scandic Bystranda. Følg skilting og anvisninger fra våre parkeringsvakter.
Vi ber alle holde seg til oppmerkede soner og vise hensyn slik at det blir trygt og effektivt for alle deltakere og foreldre.
Merk at avlessing ved event-start kan kun skje fra 09:00, mandag 16. februar.
Ved henting av utstyr på onsdag, kan dette skje etter henvisning, fra tidligst 12:00, senest 17:00 onsdag 18. februar.
Hvor raskt er internettet?
Superraskt! Mer infokommer.
Atferd og oppførsel
🤪 Pranks og tull
Ha det gøy – men vis respekt! Ikke:
- Tape, stripse eller holde folk fast
- Smøre, tegne eller feste noe på folk som sover
- Skremme eller plage andre
Tenk over konsekvensene før du gjør noe.
🔦 Forstyrrende gjenstander
Laserpenner, lufthorn, blinkende lys eller andre forstyrrende ting er ikke lov.
💬 Reklame og salg
Du kan ikke selge noe, dele ut reklame eller markedsføre uten tillatelse fra crewet.
Teknisk bruk og utstyr
🌐 Nettbruk
Bruk nettet til spill og moro – ikke til hacking, forsøk på inntrenging eller ulovlig aktivitet.
⚡ Strømbruk
Du får strøm til PC, skjerm og vanlig utstyr. Ikke ta med:
- Kjøleskap (inkl. USB-varianter)
- Kaffemaskin, vaffeljern eller annet som trekker mye strøm
Praktisk ansvar
🧳 Utstyr og eiendeler
Du har selv ansvar for tingene dine. Vi anbefaler at du:
- Merker alt utstyr med navn
- Har forsikring om mulig
- Leverer inn gjenglemte ting til infodesken
Regler, sikkerhet og organisering
Vi ønsker å gjøre AquaLAN til en trygg, morsom og minneverdig opplevelse for alle. Derfor har vi noen enkle regler vi forventer at alle følger.
Brudd på reglene kan føre til bortvisning – og i alvorlige tilfeller, politianmeldelse.
Alkohol og rusmidler
Helt forbudt. Det er ikke lov å ha med, bruke eller være påvirket av alkohol eller andre rusmidler under arrangementet. Brudd på dette fører til umiddelbar bortvisning og varsling av foresatte.
Røyking og vaping
Det er ikke lov å røyke inne eller i området rundt hallen. Dette gjelder også e-sigaretter og vape.
Nødutganger
Nødutganger skal kun brukes vedevakuering, eller hvis crewet gir beskjed. De må alltid være frie forhindringer.
Tyveri
Ikke la verdisaker ligge synlig.Tyveri må meldes til politiet – kontakt en vakt umiddelbart. Finner du noe som ikke er ditt, lever det til infodesken.
Hærverk
Ødeleggelser vil medføre økonomisk ansvar for deltaker eller foresatte.
Norske lover
Bryter du loven, gjelder de samme reglene her som ellers i samfunnet. Det kan bety bortvisning og politianmeldelse.
Aldersgrenser og samtykke
AquaLAN har aldersgrense 11 år. Alle deltagere under 16 år må ha et signert samtykkeskjema fra foresatte. Skjema signeres ved kjøp av billett til eventet.
Avlyst arrangement
Vi tar forbehold om at AquaLAN kan bli avlyst dersom det er for få påmeldte deltakere.I så fall vil alle som har kjøpt billett få full refusjon av billettprisen, med unntak av eventuell billettavgift (f.eks. gebyrer til billettleverandør).
Dersom arrangementet må avlyses, vil alle som er påmeldt få beskjed på e-post og via våre offisielle kanaler så tidlig som mulig.
